דף הבית » ניקוי שטיחים » ניקוי שטיחים עם חומץ – המדריך המלא

תוכן העניינים

ניקוי שטיחים עם חומץ – המדריך המלא

מחפשים כיצד לבצע ניקוי שטיח עם חומץ וחומרים ביתיים לבד ובשיטת עשה זאת בעצמך? אנו מבינים את המצוקה שלכם. אבל בואו נדבר תכלס, לא כל שטיח ולא כל כתם ניתן לבצע בשיטת ניקוי עשה זאת בעצמך ולבד. בין אם מדובר בכתמים חלבוניים שקלים להסרה או כתמי דם ושתן שקשים להסרה, הרעיון של להרטיב שטיח שאגי עבה מבלי להיות עם מכשור שמסוגל לייבש זאת במהירות עלול להיות מתכון לצרות. השטיח הינו הפריט אולי הכי בולט בבית שלנו, האקססוריז של הבית, בדרך כלל גם העלות שלו היא לא בזול ויכול להגיע לאלפי שקלים. האם אתם מוכנים לקחת את הסיכון של ניקוי שטיח עם חומץ ותכשירים בייתים?, חומץ, סודה לשתייה, אבקת כביסה הם אומנם חומרים מעולים, אך ישנם שטיחים שבעת הניקוי השטיח עלול לדמם (זליגת הצבע על גבי הצבע שצמוד לו). בנוסף, במידה והרטבתם את האזור ולא דאגתם לייבוש ראוי, השטיח עלול להפיץ ריח של עובש, טחב ופטריות. לכן אם אתם אוהבים את השטיחים שלכם ורוצים להימנע מנזק, האפשרות המומלצת ביותר עבורכם הינה להזמין מנקה שטיחים מקצועי. חברה מקצועית לניקוי שטיחים מספקת שירות ניקוי שטיחים במפעל, או ניקוי שטיחים בבית הלקוח, בעזרת מכשור וחומרים יעודיים, ובעיקר ידע בזיהוי סיב השטיח.

לייעוץ חינם והצעת מחיר השאירו פרטים

למה לבצע ניקוי שטיח עם חומץ – מה מיוחד בחומץ?

רוצים בכל זאת לדעת כיצד לבצע ניקוי שטיחים לבד בעזרת חומץ? המדריך הבא בשבילכם.

במידה ויש לכם כמה כתמים מכוערים על השטיח, כנראה שחיפשתם את הדרך והשיטה הטובה יותר להסיר אותם. ישנם טונות של מוצרים וחומרים בשוק שתוכננו במיוחד עבור כתמים על גבי השטיח, אבל מוצרים אלה בדרך כלל עלולים להיות יקרים. בנוסף, לעתים קרובות הם מלאים בכימיקלים קשים שעלולים להרוס את השטיחים שלכם ולפגוע בסביבה, ואפילו לא תמיד הם עוזרים בהסרת כתמים קשים.

פתרון טבעי וזול יותר הוא לבצע ניקוי שטיחים עם חומץ, ולהעלים לחלוטין את הכתם לבד ובשיטת ניקוי עשה זאת בעצמך. חומץ יעזור לכם לרענן את המראה והריח, והוא אינו מכיל כימיקלים מזיקים – כך שתוכלו להירגע ולהיות בשלווה בהקשר של הבריאות שלכם, של השטיחים ושל הסביבה. במידה ומדובר בכתמים קשים מומלץ לבצע את הניקוי גם בעזרת סודה לשתייה, במידה וחומץ וסודה לשתייה משולבים ביחד הם יכולים לטפל ולהעלים לגמרי אפילו את הכתמים הקשים ביותר שקיימים (המדריך המלא והמפורט לקראת סוף המאמר).

ניקוי שטיח עם חומץ

כיצד להסיר כתמים על בסיס שומני עם סודה לשתייה

כדי להבין באיזו שיטה אתם צריכים להשתמש, תחילה עליכם לקבוע אם אתם מתמודדים עם כתמים על בסיס שומן או חלבון. כתם שמנוני הוא כתם שיש לו שאריות בסיסיות בעלות אופי שמנוני או שומני, והוא מיוצר על ידי מוצרים כמו שמני בישול, חימה, חומרי שימון מכונות, ואפילו מוצרי יופי כמו קרמים וגלים לשיער. אנו נתחיל בשיטות לניקוי שטיחים עם כתמים קלים, במידה והכתם שעל גבי השטיח שלכם עקשן, תוכלו לגלול למטה ולהגיע ישר למדריך כיצד לנקות שטיח עם חומץ וסודה לשתייה

אם אתם מתמודדים עם כתם שמנוני, אנו ממליצים על השלבים הבאים בניקוי שטיחים לבד

  1. התחילו על ידי ספיגה של כמה שיותר מיצי שומן, בעזרת מגבת נייר לבנה או מטלית בד. לעולם אל תשמשו במגבות צבעוניות, ואל תשפשו את הכתם. שפשוף של הכתם עלול לפגוע בשטיח שלכם ולפזר את הכתם עוד יותר, במידה והשתמשתם במגבת צבעונית, צבע המגבת עלול לעבור על גבי השטיח, לכן מומלץ להיזהר ולהשתמש אך ורק במוצרים לבנים.
  2. לאחר שספגתם כמה שיותר מהכתם, תצטרכו לפזר סודה לשתייה מעל הכתם. אסור להרטיב את הסודה לשתייה הזו בשום מוצר נוזלי, מכייון שהסודה צריכה לספוח כמה שיותר מהשומן, מים רק ימנעו ויפריעו לתהליך הזה לקרות. לאחר שפיזרתם סודה לספיחה של הנוזלים, אנו ממליצים לחכות כמה שיותר זמן (אפילו לילה שלם), ככל שיהיה לסודה כמה שיותר זמן עבודה כך היא תצליח לספוג יותר מהשומן.
  3. לאחר שחיכתם לפחות כמה שעות, שאבו את האיזור ובדקו מה מצב הכתם.

אנחנו מקווים שהרטיבות של הכתם נעלמה, אך אם זה לא קרה, אתם יכולים לחזור עם התהליך שוב, כאמור רק עם סודה לשתייה (כדי להשאיר את האזור יבש). בנוסף, אם הכתם כבר התייבש, תוכלו להיעזר במדריך הבא.

ניקוי שטיחים עם סבון נוזלי – למה הסבון תורם?

במידה ומדובר בכתם שהתייבש אך עדיין נראה לעיין, תוכלו לבצע את הניקוי על ידי סבון כלים פשוט, זה אולי נשמע פשוט למדי, אך דעו! סבון כלים הינו בעל מרכיבים פעילים שמסוגלים לפרק את הכתם לחלוטין, ובכך להימנע בשימוש בחומרים שיכולים להזיק. לשם כך עליכם לבצע את השלבים הבאים.

  1. לקחו מעט סבון כלים והניחו ישירות מעל הכתם כדי לעזור לו להפריד את השומן מהשטיח.
  2. לאחר מכן, קחו מעט מים והרטיבו כמה מגבות ומטליות לבנות ולאט לאט ובעדינות ספגו את כל הסבון. זכרו: אל תשפשפו! פשוט נסו להרים את הכתם על פני השטח.
  3. יבשו את האזור עד שהוא רק מעט לח, ואז חזרו על התהליך עם הסודה לשתייה מספר פעמים.
ניקוי שטיח עם סודה לשתיה

ניקוי שטיחים לבד ובאופן עצמאי – הסוד של ניקוי שטיחים עשה זאת בעצמך

במידה וניסתם שיטות שונות ומשונות, אבל אתם עדיין מסתכלים על השטיח ורואים שנשאר כתם שלא נראה טוב או עם ריח לא נעים? כנראה שתצטרכו להוציא את התותחים הגדולים: תערובת של ניקוי שטיח עם סודה לשתייה וחומץ. אבל לפני שנגיע לשלבים שתצטרכו לנקוט, בואו נדבר על למה התערובת הזו כל כך חזקה.

כפי שאתם בטח יודעים, סודה לשתייה הינו דרך ידועה לספיגת נוזלים בדרך מהירה. מכיוון שהסודה סופג גם נוזלים שומניים וגם ריחות, הוא נהדר בהסרת כתמים וריחות רעים משטיחים. בנתיים, חומץ הוא חומר חיטוי טבעי מכייון שהוא עשוי מחומצת אצטית. למעשה, זה כל כך חומצי שהוא יכול להרוג חיידקים ובמקביל להמיס את הלכלוך והשומן שגרמו לכתם. בנוסף, חומץ יכול גם לשמש כחומר ניקוי וחיטוי בפני עצמו אם אתם צריכים רק לחטא את האזור (אנחנו מדברים על ריפודים ושטיחים, על רצפות עץ וגרניט זה עלול להיות קצת מסוכן).

כאשר שני המרכיבים הללו משולבים, הם גורמים לתגובה כימית שגורמת לתסיסה ופצפוץ, כאשר החומץ מעביר את הפרוטון שלו לבסיס הסופג של הסודה לשתייה. זוהי הסיבה גם שבשיעור כימיה בבתי הספר מלמדים לבצע פיצוץ הר געש בעזרת החומרים הללו, רק חבל אז שכבר אז לא לימדנו אותנו כיצד לבצע ניקוי שטיח עם חומץ, או ניקוי שטיח עם סודה לשתייה, או ביחד!

תהליכי ניקוי שטיחים לבד עם חומץ וסודה לשתייה

עכשיו, כדי לנקות עם תערובת של חומץ וסודה לשתייה, אתם צריכים לדבור בשלבים הבאים לפי הסדר (אנחנו לא רוצים פרוייקט של כיתת מדעים אחרי הכל).

  1. ראשית, ודאו שאתם משתמשים בחומץ לבן. חומץ לבן צלול לא ישאיר שום שינוי צבע, מה שכן עלול לקרות עם סוגי חומץ אחרים.
  2. שפכו מעט חומץ על גבי הכתם, חושב להקפיד על איזור רטוב, אך לא רטוב מאוד.
  3. לאחר מכן, פזרו סודה לשתייה על החומץ והכתם, הקפידו לכסות את כל האזור הרטוב. לאחר מספר שניות אתם צריכים להתחיל לשמוע רעש ופצפוצים, מה שמעיד שהתגובה הכימית מתחילה. אולי אפילו תראו כמה בועות נוצרות ומסתובבות במקום.
  4. עכשיו הגיע הזמן לחכות ולהיות סבלניים! כנראה שתצטרכו לתת לחומרים לשבת לילה לפחות. אם מדובר בכתמים קשים אנו ממליצים אפילו לחכות שהחומץ יתייבש לחלוטין. אל דאגה! הריח של החומץ מתייבש לגמרי לאחר הייבוש.
  5. לבסוף, שאבו את הסודה לשתייה, ותיהנו משטיח נקי וללא כתמים. 
אגב, ניתן לבצע את התהליך ניקוי שטיח עם סודה לשתייה, פשוט החליפו בין החומץ לסודה ותנקו היטב.

צרו קשר

מחפשים חברה מומלצת שמספקת ניקוי שטיחים בבית או במפעל? חברת נקי מחדש הינה חברת ניקיון שמספקת בין היתר שירותי ניקוי שטיחים במפעל ועד הבית כולל איסוף והחזרה וניקוי שטיחים בבית הלקוח, אנו מנקים את כל סוגי השטיחים, הן ניקוי שטיח צמר, הן ניקוי שטיח פרסי וכמובן ניקוי שטיחים עבודת יד. אנו מודעים לכך שיש שיטות רבות שמסתובבות באינטרנט על איך לנקות שטיחים באופן עצמאי ולבד. אך האמת ששום חומר ושיטה ביתית לא יכולה לספק את אותם התוצאות כמו ניקוי שטיחים על ידי חברה מקצועית. לייעוץ והצעת מחיר חייגו: 055-211-8831

תוכן העניינים

מאמרים אחרונים
עוד בנושא ניקוי שטיחים
אודות הכותב
תמונה של מאיר כהן
מאיר כהן

שלום שמי מאיר כהן בן 38, נשוי לנועם ואבא לאורי ואליאב. מנכ"ל נקי מחדש חברה לניקוי ספות, מפעל לניקוי שטיחים ושירותי ניקוי פוליש, דירות מקבלן ולאחר שיפוץ מהמובילות ביותר בארץ. בעל הסמכה בין לאומית לחידוש טקסטיל. פתחתי את חברת נקי מחדש מתוך רצון להעניק שירות ואיכות שלא רואים בארץ, במיוחד בתחום של שירותי ניקיון. וזאת בדיוק הסיבה לכך שאנחנו החברה היחידה שמתחייבת להגיע לתוצאות הטובות ביותר. במידה ולא עמדנו בהתחייבות שלנו - לא נגבה תשלום.

הישארו מעודכנים
אהבתם? שתפו את החברים
להזמנות והצעת מחיר חייגו:

055-211-8831

או השאירו פרטים ונחזור אליכם עם מחיר מותאמת אישית!
ניקוי ספות שטיחים וריפודים

אל תשאירו את הריפוד מלוכלך

אנחנו כאן בשבילכם !

או חייגו עכשיו

055-211-8831

דילוג לתוכן
חיוג מהירוואטסאפ