דף הבית » בלוג » ניקוי כתמי שתן

תוכן העניינים

ניקוי כתמי שתן

ניקוי כתמי שתן

כתמי שתן הם חלק בלתי נמנע מהחיים של בעלי חיים וילדים כתמים, במיוחד אם אתם מחזיקים את בעלי החיים בבית. כאשר מצטרפים אליכם למשפחה בעלי חיים או ילדים קטנים, יתכנו מקרים של "תאונות", שמשאירות כתמים במקומות שונים כמו מזרנים, ספות, שטיחים, וריפודים. ניקוי כתמי שתן הוא לא רק עניין של אסתטיקה, אלא גם חשיבות בריאותית גדולה.

בראש ובראשונה, האסתטיקה היא הגורם הגלוי לעין. כתמים של שתן משפיעים על מראה החלל, ולעיתים גם יכולים להשאיר ריח לא נעים. במילים אחרות, הם פשוט עשויים להפר את התחושה של היותנו בית מטופח ונקי.

אך מעבר למראה והריח, ניקוי כתמי שתן הוא חיוני מבחינה בריאותית. השתן מכיל בתוכו חומרים מזיקים שיכולים לגרום לבעיות בריאות, כמו רגישויות או אפילו תגובות אלרגיות.

הניקוי אינו תמיד משימה פשוטה, במיוחד כיוון ששתן הוא חומר חומצתי שיכול לשנות את צבע הריפוד, השטיח, או המזרן ולהשאיר כתמים שאי אפשר להסיר לבד. במקרים כאלה, חשוב לזכור שהניסיון להסיר כתם בלתי ראוי לניקוי באמצעים ביתיים יכול לגרום לנזק נוסף, ולעיתים גם להחמיר את המצב ולדחוף את הכתם עמוק יותר.

מכאן, עולה החשיבות של שירותי ניקוי מקצועיים, שיש להם היכולת להסיר את הכתמים באופן מקצועי ויעיל. חברת ניקוי ריפודים מקצועית מבינה את המנגנונים הכימיים של השתן ויודעת להתמודד עם הנזקים שהוא יכול לגרום. ניקוי מקצועי הינו אופטימלי להסרת הכתמים, להפחתת הריח, ולמניעת נזקים נוספים. פנייה למקצוענים יכולה להביא לתוצאות טובות יותר, ולמנוע את הצורך בתחזוקה יותר מעמיקה או בהחלפת ריהוט.

ניקוי כתמי שתן ממזרנים – ניקוי וחיסול הבקטריות

אם אתם צריכים לנקות כתם שתן ממזרן, אז יש דרך מסוימת ופשוטה (אם היא לא עוזרת עברו למדריך הבא) שבה ניתן לנסות ולהתמודד עם המצב בצורה ביתית. השיטה מתחילה בהכנת תמיסה פשוטה של מים קרים ואבקת כביסה או סבון כלים נוזלי.

לאחר מכן, שפשפו את הכתם בתמיסה, תוך שמירה על זהירות כדי לא להציף את המזרן יותר מדי – עוד לחות יכולה להביא לגידול של חיידקים ועובש. השפשוף יעזור להתקיף את הכתם ולהפריד את השתן לבד המזרן.

לאחר ששפשפתם את הכתם, ספגו את האזור הרטוב עם מגבת טבולה באקונומיקה. יש לבצע זאת רק אם המזרן שלכם הוא לבן, שכן האקונומיקה יכולה לגרום לשינוי צבע בריפודים בצבעים אחרים.

בסופו של דבר, העמידו את המזרן לייבוש בשמש. קרני השמש מסייעות בייבוש מהיר, וגם יכולות לתמוך בהסרת הכתם, שכן השמש מכילה אולטרה סגולת שיכולה להרוג חיידקים ולהבהיר את הכתם.

במקרה שזה לא עזר, אם שתרצו לבצע מלכתחילה ניקוי חזק יותר דילגו לשלב הבא:

 

ניקוי שתן ממזרן – מדריך לניקוי הכתם ולהסרת הריח

בשנים האחרונות אני חוקר יותר ויותר בשיטות לניקוי כתמי שתן ממזרנים ובכללי מבדים, לאחרונה גילתי שיטה שממש מצאה חן בעיניי. לצורך כך מתחילים בהכנת חומר ניקוי ביתי מורכב מרבע חומץ לבן, 2 כפות סודה לשתייה, 2 כפות נוזל לניקוי כלים והשאר מים חמים. החומץ הוא חומר חומצתי טבעי שיודע להתמודד עם כתמים ולהפחית ריחות לא נעימים.

אחרי שהכנתם את התמיסה, רססו אותה על הכתם במזרן. המתינו מספר דקות כדי לתת לחומץ לפעול ולתקוף את הכתם.

לאחר שהתמיסה פעלה, שפשפו את האזור. זה יעזור להסיר את הכתם מהריפוד. שימו לב לשפשף בצורה עדינה ולא לשרוט את המזרן.

בשלב האחרון וכאשר המזרן רטוב, הניחו אותו לייבוש בשמש, זוהי שיטה מומלצת לא רק בנוגע לייבוש, אלה גם כדי להרוג את החיידקים שנותרו וכמובן כמו שכבר אמרנו – השמש גם היא עוזרת בהסרת הכתם ובהבהרת המזרן.

ניקוי כתמי שתן ממזרנים: שיטה חזקה במיוחד

שיטה אחרת, חזקה יותר מכל האחרות, משלבת מספר חומרים בעלי יכולת ניקוי חזקה. התחילו בריסוס קצף גילוח ובשפשוף האזור. הקצף מפרק את החומרים שהשתן השאיר על המזרן ומסייע בהסרתו. לאחר מכן, שאבו את שאריות הקצף בעזרת שואב אבק. פעולה זו מסייעת להסיר את החומרים שהתפרקו ולמנוע מהם לחזור וללכלך מחדש את המזרן. בסוף השלב הזה, הטבילו מגבת באקונומיקה וטיפחו בעדינות על אזור הכתם.

ניתן לשלב שיטה זו עם השיטה הקודמת, לבצע ניקוי בעזרת קצף גילוח, לאחר מכן את השיטה הקודמת ולסיום לטפוח עם מטלית ואקונומיקה.

איך להסיר ריח של שתן ממזרון?

לאחר שניקיתם את הכתם, נותר הקושי האחרון – הסרת הריח של השתן, הצואה או הקיר. לטיפול בריח שתן, הכינו תמיסה מחומץ, מים ומלח. שימו את התמיסה בתוך בקבוק תרסיס, ורססו את האזור בנדיבות. המתינו שעה, מה שיאפשר לחומץ נטרל את הריח של השתן ולהעלימו.

לאחר שהמתנתם, שפשפו שנית את האזור ולאחר מכן נגבו את שאריות החומרים בעזרת מגבת מיקרופייבר. מגבות מיקרופייבר מתאימות לצורך זה במיוחד, מכיוון שהן מסוגלות לספוג המון נוזל ולהסיר שאריות של חומרים שונים מהספה מהמזרן או מכל פריט בד.

אם כל השיטות האלו לא מצליחות להסיר את הכתם או הריח, ניתן להעלים את הריח רק בעזרת חברה מקצועית לניקוי מזרנים וריפודים. הזמנת חברה לניקוי זה מה שיכול לפתור את הבעיה אחת ולתמיד. אנו בחברת נקי מחדש מספקים שירותי נטרול ריחות של שתן קיא וסיגריות באמצעות טכנולוגיה חדישה וחומרי ניקוי המסוגלים לנטרל את מולקולת הריח ולהעביר את הריח לגמרי.

 

ניקוי כתמי שתן מספות, ריפודים ושטיחים

אחד הכתמים הכי מורכבים לניקוי הם כתמי שתן, בפרט כאשר הם על בדים רכים כמו ספות, ריפודים או שטיחים. כתמים אלו יכולים להשתרש בעומק החומר ולהפך למאמצים להסרה. אך דאגנו: קיימת שיטה מקצועית שתעזור לכם להתמודד עם הבעיה.

טיפ לניקוי כתם של שתן מספות – לפני שאתם מתחילים במלאכת הניקוי דאגו לשאוב היטב את האזור אותו תרטיבו, זה מה שימנע "מכתמי מים" לצוץ כאשר הספה תתייבש.

ראשית, הכינו תערובת ניקוי משלוש כפות סודה לשתייה וכוס מי חמצן. המיסו את החומרים הללו במים והשתמשו במטלית כדי לטפוח ולהעביר את התערובת על הכתם. התערובת תעזור לכם להסיר את הכתם מהמשטח.

לאחר מכן, המתינו לייבוש וערבבו שלוש כפות אבקת כביסה עם מעט מים עד שייווצר קצף. כסו את הכתם בקצף והמתינו כחצי שעה.

בעזרת מטלית, הסירו את שאריות הקצף. אם הכתם עדיין קיים, קחו מטלית לבנה, הטבילו אותה במי חמצן ושפשפו את שאריות הכתם. מי חמצן משמש כחומר ניקוי חזק במיוחד, שיכול להסיר גם את הכתמים הקשים ביותר.

לבסוף, שאבו את שאריות חומרי הניקוי בעזרת שואב המסוגל לשאוב נוזלים, ובמקרה ואין לכם כזה דאגו לספוג את החומרים בעזרת מגבת או מטלית מיקרופייבר. שימו לב שלא להשאיר את שאריות החומרים בתוך הספה או השטיח, שכן הם עלולים לגרום לנזקים או להשאיר ריחות לא נעימים.

 

שיטה נוספת: הסרת כתמי שתן באמצעות לימון ומלח

אם ניסיתם את השיטות המוצעות מעלה והכתם עדיין לא התבהר, ניתן לנסות שיטה נוספת, יעילה וטבעית: השימוש בלימון ומלח. ללימון ולמלח יש תכונות ניקוי טבעיות שיכולות לעזור בהסרת הכתם.

בתחילה, סחטו לתוך קערה את המיץ של לימון או שניים. הוסיפו לקערה כף מלח, שמשפיע באופן פיזיקלי על הכתם. שפכו את התערובת באופן אחיד על האזור המוכתם, ואז המתינו כ-20 דקות.

לאחר מכן, קחו מברשת רכה, וטבלו אותה בתערובת. שפשפו את האזור המוכתם בעדינות עד שהכתם נעלם.

לסיום, יש לנקות את האזור ולספוג את כל החומרים בעזרת מגבת יבשה. זהירות: אין לייבש את האזור באמצעות פן מכיוון שהכתם עשוי לחזור ולהתגלות.

 

אם הכתם עדיין נראה, אתם יכולים לחזור שוב על התהליך עד שהוא נעלם. זכרו, זה תהליך של ניסוי וטעיה, ולעיתים הסרת הכתם יכולה לקחת קצת זמן. אם הכתם אינו נעלם לאחר מספר ניסויים, עשוי להיות זמן לפנות למקצוענים.

הסרת ריח שתן מספות, שטיחים, ריפודים ומזרנים

ההסרה של ריח שתן מספות, שטיחים, ריפודים ומזרנים מתחילה בהכנת תרכובת יעילה של אבקת סודה לשתייה. פזרו את הסודה לשתייה בנדיבות על אזור הכתם והשאירו את האזור למנוחה למשך מספר שעות. הסודה לשתייה יעילה בהסרת הריחות. לאחר השהייה, שאבו את הסודה מהמזרן או השטיח.

בשלב הבא, הכינו תמיסה מחצי חומץ וחצי מים. העבירו מגבת לתוך התמיסה, מבלי לסחוט את המגבת. עברו בעדינות עם המגבת על גבי אזור הכתם והריח. עשו זאת מספר פעמים, אך הימנעו מלהרטיב יתר על המידה את הבד.

השאירו את התמיסה לעבוד במשך חצי שעה. לאחר שחלף זמן זה, נגבו את האזור וספגו את החומרים הנותרים בעזרת מטלית או מגבת נקייה. אם הריח עדיין קיים, חזרו על התהליך שוב. במידת הצורך, עשוי להיות זמן לפנות למקצוענים.

כלב עשה שתן

מדריכי הסרת כתמים נוספים

תוכן העניינים

מאמרים אחרונים בנושא
אודות הכותב
תמונה של מאיר כהן
מאיר כהן

שלום שמי מאיר כהן בן 38, נשוי לנועם ואבא לאורי ואליאב. מנכ"ל נקי מחדש חברה לניקוי ספות, מפעל לניקוי שטיחים ושירותי ניקוי פוליש, דירות מקבלן ולאחר שיפוץ מהמובילות ביותר בארץ. בעל הסמכה בין לאומית לחידוש טקסטיל. פתחתי את חברת נקי מחדש מתוך רצון להעניק שירות ואיכות שלא רואים בארץ, במיוחד בתחום של שירותי ניקיון. וזאת בדיוק הסיבה לכך שאנחנו החברה היחידה שמתחייבת להגיע לתוצאות הטובות ביותר. במידה ולא עמדנו בהתחייבות שלנו - לא נגבה תשלום.

הישארו מעודכנים
אהבתם? שתפו את החברים
להזמנות והצעת מחיר חייגו:

055-211-8831

או השאירו פרטים ונחזור אליכם עם מחיר מותאמת אישית!
ניקוי ספות שטיחים וריפודים

אל תשאירו את הריפוד מלוכלך

אנחנו כאן בשבילכם !

או חייגו עכשיו

055-211-8831

דילוג לתוכן
חיוג מהירוואטסאפ