דף הבית » בלוג » ניקוי תנור

תוכן העניינים

ניקוי תנור

ניקוי תנור

אנו חולקים איתכם במאמר הבא מספר שיטות ניקוי מהירות ויסודיות של תנורים, בחרו את שיטת ניקוי תנור המועדפת עליכם והתחילו במלאכה. אנו נדבר על ניקוי תנורים מכל הסוגים, וכמובן מהם הדרכים הקלות ביותר.

תנורים הם אחד מאותם מכשירי מטבח שיש להם את היכולת המובהקת להפוך לזירת פשע קולינרית ממש מהר. יש את שומן הסטייק, הקטשופ הרוטב ושאר מאכלים שחמקו לתבנית והפכו למעשה לפחמן שרוף. לא בטוחים איך לנקות תנור או מאיפה בכלל להתחיל? זה אולי נראה מהמם, אבל התגמול של תנור נקי ונוצף – וההבטחה לאוכל ללא טעם של שרוף – עושה את המאמץ שווה. למרבה המזל, ניקוי עמור של תנור אינו מפחיד כפי שאתם עושים לחשוב. מלחיצת כפתור פשוטה ועד לריסוס חומרים ספציפיים, הנה כל מה שצריך לדעת איך לנקות תנור, אנו ממליצים לכם לקרוא את כל השיטות, ורק לאחר מכן להחליט מהי השיטה המתאימה עבור ניקוי הכיור שברשותכם, מכיוון שבחלק מהמאמר אנו נגלה סודות מקצועיים שעשויים לקצר עבורכם את המאמץ משמעותית.

ראשית, באיזו תדירות מומלץ לנקות את התנור?

חברות היצרנים ומנהליהם ממחיצים לנקות את התנור לפחות כל שלושה עד שישה חודשים, או לעתים קרובות יותר במידת הצורך, כן לא כדאי לחכות כל שנה לפסח. זה גם חכם ויעיל יותר לבצע ניקוי נקודתית לאחר כל מספר שימושים. ככל שתתחזקו באופן תדיר את התנור שלכם, כך תהליך הניקוי בזמן הממושך יהיה קל יותר. חשוב לציין שתוכלו בעזרת מדריך זה לבצע ניקוי תנור לפסח, רק זכרו להתייעץ עם רב לגבי ליבון וכו… מעבר לתנור נקי ויפה, ניקוי תנור גורם גם לאוכל שלכם להיות טעים יותר, ובעל פחות חיידקים באופן משמעותי.

זה עשוי להקל עליכם משמעותית

זה נשמע טוב מידי מכדי להיות אמיתי, אבל בתנורים מודרניים וחדישים מגיעים עם תכונת ניקוי עצמי כמעט לגמרי. פונקציית ניקוי עצמי הוא תכונה שחוסכת עבורכם זמן ומאמץ, במהלך תוכנית הניקוי התנור מחומם לעד כ- 471 מעלות צלזיוס. בטמפרטורה עוצמתית זו, המזון שבתוך התנור נשרף לגמרי ומשאיר אחריו כמות מזערית של אפר שניתן לנקות בקלות בעזרת מטלית לחה.

המומחים קבועים שניקוי עצמי הוא ללא ספק הדרך הקלה ביותר לנקות תנור. בנוסף, אם אינכם מעוניינים להתעסק עם חומרי ניקוי כימיים או אפילו חומרי ניקוי ביתיים זה פתרון מצוי עבורכם. החיסרון כמעט היחידי זה שהתנור שלכם ננעל למספר שעות, ומוציא קצת חום משמעותיי, מה שלגמרי לא אידיאלי בחודשים החמים של השנה. בנוסף זה עלול להפיק ריח לא נעים.

אם אתם לא מעוניינים בחסרונות שציינו למעלה מצוין! אנו עומדים לגלות לכם שיטות חדשות ויצירתיות לניקוי תנור באופן עמוק, ללא מאמץ, בקלות ותוך זמן קצר.

ניקוי תנור בשיטת ניקוי עשה זאת בעצמך בעזרת חומרים ביתיים

ניקוי תנור פנים

שומן וזוהמה אחרים עלולים להיות קשים להסרה, גם עם פונקציית ניקוי עצמי. אם אתם רוצים לבצע ניקוי לתנור שבביתכם כדי להחזיר עטרה ליושנה, הנה מדריך איך לנקות תנור באמצעות מרכיבי מטבח נפוצים: מים, סודה לשתייה, סבון כלים וחומץ.

  1. מוציאים את כל המדפים, התבניות והמגשים שנמצאים בתוך התנור. אל דאגה, להם ניתן פתרון נפרד, וניקיון מושלם בהמשך המאמר.
  2. מערבבים 1/2 כוס סודה לשתייה עם מעט מעט עד שמגיעים לבלילה של משחה מעט רכה. הוסיפה מעט מים חמים לסודה לשתייה עד לקבלת המרקם הנכון. ייתכן שתצטרכו להכין עוד מהחומר הנ"ל בהתאם לגודל התנור שלכם.
  3. יש למרוח את המשחה בתוך התנור באמצעות מכחול או מברשת רגילה. ודאו שהמברשת הינה נקייה וללא צבע או חומרים אחרים.
  4. מערבבים 1/2 חומץ 1/2 מים חמים בתוך בקבוק תרסיס, מערבבים ומרססים בתוך התנור באופן שווה. החומץ יגרום לסודה לשתייה להקציף ולהמיס את מירב הלכלוך. רססו באופן יסודי ובנדיבות על כתמים עיקשים ועבים.
  5. תנו לסודה לשתייה ולתמיסה שיצרנו זמן לעבור בתוך התנור ולפרק את הכתמים, לפחות 5 שעות. שימו לב להרטיב את התנור בנדיבות כדי שהחומר לא יתנדף . לאחר שעברו לפחות 5 שעות לקחו מטלית ואתם תופתעו באיזו קלות הכתמים והלכלוך יצא.

איך לנקות את דלת התנור הפנימית

באשר לניקוי הזכוכית הפנימית של דלת התנור ישנן שתי דרכים יעילות לניקוי התנור

  • מצפים ומרססים את החלון בחומר ניקוי כללי שנשנה בחנות. עיינו תחילה במדרכים של התנור שלכם לפני השימוש בחומר לניקוי תנורים שמבוסס על כימיקלים קשים. עקבו אחר הוראות האריזה לגבי יעילות החומר, משך זמן המתנה ואיך לשטוף את החומר מבלי להשאיר חומרים רעילים בתנור.
  • השיטה המומלצת עלינו כמובן. השתמשו באותה שיטה ותמיסה בדיוק כמו בשיטת ניקוי תנור עשה זאת בעצמך, אותו הכנו במדריך לניקוי פנים התנור. החומר הנזכר לעיל יעיל באותם ויוכל לנקות את התנור שלכם ללא בעיות וכימיקלים מיותרים.

טיפ: אם תרצו, ניתן להיעזר בסכין להורדת צבע מקצועי, סכין ייעודית עולה מספר שקלים בודדים ויכולה לעזור לכם להוריד את כל הכתמים בדקה לכל היותר. ניתן גם להשתמש בסכין גילוח.

ניקוי מתלים, מגשים ושאר האביזרים של התנור

ניקוי רשת התנור לבד

עכשיו אתם תבינו למה המלצנו לקרוא את כל המאמר לפני שמתחילים במלאכה.

לאחר השלב הראשון של הוצאת המדפים מפנים התנור, הכניסו את מדפי התנור, המגשים וכל האביזרים שברצונכם לנקות לתוך שקית או כיור עם פקק. השרו את האביזרים במים חמים סבון כלים פשוט. זה יעזור לפרק את הכתמים והשאריות השמנוניות ויקל משמעותית על הניקיון. ניתן לשפשף עם ספוג הפלא, מקרצפת או סקוץ' איכותי שלא משאיר שריטות.

אם המתלים של התנור שלכם עשויים מפלדה אל חלד, אתם יכולים למרוח את המשחה שיצרנו לניקוי התנור המסיר כתמים עקשניים. סודה לשתייה יכולה לקיים אינטגרציה שלילית כאשר היא נפגשת עם אלומיניום, אז אל תשמשו בה אם האביזרים שלכם עשויים ממתכת זו. לאחר שמתלים שלכם נקיים, החזירו אותם בחזרה לתנור.

נקו והבריקו את דלת התנור החיצונית

מלבד השפיכות, ההתזות והנגיעה בדלת התנור עם ידיים מלוכלכות, מה שגורם שדלת התנור החיצונית מלוכלכת מאוד למרות שלא מבשלים עליה. שפו את הדלת והחלון באמצעות מטלית רכה, מים וסבון. לשטוף היטב וביסודיות למראה נוצץ. לאחר מכן לקחו מנקה חלונות השפריצו ועברו עם מגבת נייר נקיה. ישנם חומרים ייעודיים שיכולים להוסיף ברק לנירוסטה של התנור שלכם, חומרים אלו ניתן להשיג בחנויות מסוימות.

טיפים לתחזוקה וניקוי תנור

התדירות של ניקוי תנור עמוק תלויה בתדירות השימוש בו. אם אתם או משפחתכם מבשלים בתדירות גבוה, בצעו ניקוי יסודי כל שלושה חודשים. אם אתם מבשלים לעתים רחוקות, אז ניקוי עמוק של התנור פעמיים בשנה הוא מספיק. מה שבטוח, אל תחכו לפסח ותבצעו ניקוי בודד בשנה.

עם זאת, אפילו מעט הצטברות של מזון שרוף ושומניים יכולים להשפיע ולגרוע מהטעם של האוכל שלכם. תכננו לעשות ניקוי זריז וקל לפחות פעם בחודש כדי למנוע הצטברויות של שאריות שרופות שעלולות להידבק. ישנן מספר דרכים לביצוע ניקוי קל, אף אחד מהם לא לוקחת הרבה זמן.

  • השתמשו בחומר לניקוי תנור בשיטה עשה זאת בעצמך, המתינו שעה ואז נגבו אותה
  • רססו את פנים התנור בתמיסה שמורכבת ממיץ לימון ומים. החומצה בלימונים יכולה להתסיס שאריות שומן ולהקל על הניקיון. השתמשו במברשת קרצוף כדי להסיר את כל שאריות הלכלוך ולאחר מכן שטפו היטב את התנור במים נקיים.
  • הכינו תוכנית ניקוי משלכם. מלאו תבנית שמתאימה לתנור חצי מגובהה במים, ועוד 1/3 חומץ. הניחו את התבנית במדף האמצעי של התנור. הגדירו את טמפרטורת התנור על 150 מעלות צלזיוס, הפעילו את התנור למשך של כ-30 דקות עד שכל המים מתאדים, המוקדם מבניהם. אתם רוצים שהמים יתאדו לאט, אבל לא יבעבעו מידי, לכן שימו לב ובהתאם לכך הורידו או הגביהו את המעלות. לאחר שעבר זמן ההפעלה, חכו 5 דקות שהתנור יתקרר מעט, ונגבו אותו בעזרת ספוג לח, כל הלכלוכים אמורים לרדת בקלות ממש.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

תוכן העניינים

מאמרים אחרונים בנושא
אודות הכותב
תמונה של מאיר כהן
מאיר כהן

שלום שמי מאיר כהן בן 38, נשוי לנועם ואבא לאורי ואליאב. מנכ"ל נקי מחדש חברה לניקוי ספות, מפעל לניקוי שטיחים ושירותי ניקוי פוליש, דירות מקבלן ולאחר שיפוץ מהמובילות ביותר בארץ. בעל הסמכה בין לאומית לחידוש טקסטיל. פתחתי את חברת נקי מחדש מתוך רצון להעניק שירות ואיכות שלא רואים בארץ, במיוחד בתחום של שירותי ניקיון. וזאת בדיוק הסיבה לכך שאנחנו החברה היחידה שמתחייבת להגיע לתוצאות הטובות ביותר. במידה ולא עמדנו בהתחייבות שלנו - לא נגבה תשלום.

הישארו מעודכנים
אהבתם? שתפו את החברים
להזמנות והצעת מחיר חייגו:

055-211-8831

או השאירו פרטים ונחזור אליכם עם מחיר מותאמת אישית!
ניקוי ספות שטיחים וריפודים

אל תשאירו את הריפוד מלוכלך

אנחנו כאן בשבילכם !

או חייגו עכשיו

055-211-8831

דילוג לתוכן
חיוג מהירוואטסאפ